بررسی مهم‌ترین نکات در هنگام خرید قهوه ساز خانگی

قهوه ساز خانگی

مقدمه

قهوه یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار است. این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. همچنین قهوه به دلیل دارا بودن ماده‌ای به نام کافئین باعث افزایش تمرکز و رفع خستگی می‌شود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که این نوشیدنی را در منزل تهیه کنند. اگر شما هم جز این دسته از آدم ها هستید نیاز به وسیله‌ای به نام قهوه‌ساز دارید. در این مطلب می‌خواهیم به نکات مهم در مورد خرید قهوه‌ساز خانگی بپردازیم تا شما بتوانید بهترین قهوه‌ساز را خریداری کنید و از نوشیدن یک قهوه خوش طعم لذت ببرید.

لوازم خانگی

تاریخچه قهوه‌ساز

ماده اولیه قهوه دانه‌های بو داده و آسیاب شده قهوه است. گیاه قهوه در مناطق نیمه‌گرمسیری قاره آمریکا و بعضی از منطق جنوب شرق آسیا یافت شد. سپس این گیاه به سراسر دنیا انتقال یافت. این گیاه در حال حاضر در تعداد زیادی از کشورهای دنیا و نزدیک به 70 کشور کشت می‌شود. پس از رسیدن میوه، دانه‌های آن را جدا می‌کنند، آن را آسیاب کرده و پودر قهوه از آن تولید می‌شود.

 

خرید قهوه‌ساز خوب

نوشیدنی قهوه در داخل ایران نیز طرفداران بسیاری دارد و این علاقه روز به روز بیشتر می‌شود. معمولا پایه بیشتر قهوه‌ها، اسپرسو است و سپس با مقادیر مشخصی از شیر، شکلات و حتی خامه ترکیب می‌شوند. افرادی که عادت به نوشیدن قهوه به صورت روزانه را دارند تصمیم می‌گیرند یک قهوه‌ساز خوب تهیه کنند تا بتوانند به راحتی در منزل نوشیدنی مورد علاقه خود را در هر لحظه و به سلیقه خود آماده کنند. در ادامه می‌خواهیم به مهم‌ترین نکات در هنگام خرید قهوه‌ساز خانگی بپردازیم پس با ما همراه باشید.

برخورداری از آسیاب

یکی از ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید دستگاه قهوه‌ساز خانگی به آن دقت کنید بخش آسیاب است. از آنجایی که پیداکردن پودر قهوه اصلی با درصد خلوص بالا در ایران اندکی دشوار است، این قسمت دانه‌های قهوه را آسیاب می‌کند و در نتیجه به راحتی می‌توانید طعم قهوه خالص و باکیفیت را تجربه کنید.

ظاهر دستگاه

ظاهر دستگاه برای بسیاری از مصرف‌کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که ظاهر زیبایی دارد و از نظر رنگ و طراحی با آشپزخانه شما هارمونی خوبی را ایجاد می‌کند. بدنه قهوه ساز بهتر است از جنس استیل ضد زنگ باشد.

مخزن قهوه

این بخش از قهوه‌ساز خانگی جهت ریختن قهوه تعبیه شده است. در کالاهای باکیفیت از جنس فلز یا پلاستیک نسوز استفاده می‌شود. در قهوه‌سازهای خانگی که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند این مخازن عموما از متریال بی کیفیت ساخته شده است.

مخزن آب

ظرفیت مخزن آب یکی از دیگر نکات مهمی است که در هنگام خرید قهوه‌ساز خانگی باید به آن دقت کنید. ظرفیت این مخزن مشخص می‌کند که شما می‌توانید برای چند نفر قهوه تهیه کنید. مخزن آب بزرگ این امکان را فراهم می‌کند که با یکبار استفاده از دستگاه قهوه‌جوش تعداد زیادی فنجان تهیه کنید.

مجهز به سیستم قطع اتوماتیک

یکی از معیارهایی که در خرید یک دستگاه قهوه‌ساز خوب باید در نظر بگیرید سیستم قطع اتوماتیک است. دستگاه‌هایی که به این سیستم مجهز هستند پس از آماده‌شدن قهوه به طور خودکار دستگاه را خاموش می‌کنند. این موضوع می‌تواند در جهت کاهش مصرف برق و افزایش طول عمر دستگاه بسیار مفید باشد.

قیمت قهوه‌ساز خانگی

این دستگاه‌ها در رنج وسیعی از قیمت قرار دارند و در نتیجه شما می‌توانید با در نظر گرفتن انتظارات و بودجه خود یک دستگاه قهوه‌ساز خوب را تهیه کنید و از آن در محل کار یا منزل خود استفاده کنید. البته دقت کنید که همواره قیمت بالاتر به معنی کیفیت بهتر نیست.

معرفی انواع قهوه‌ساز خانگی

 

قهوه‌سازهای خانگی انواع مختلفی دارند که ویژگی‌های هرکدام از جمله قیمت، کارایی، راحتی در استفاده و کیفیت قهوه دم شده متفاوت است. جهت خرید بهترین قهوه‌ساز باید آگاهی و شناخت کامل نسبت به قهوه‌سازهای مختلف پیدا کنید و سپس با توجه به نیاز و بودجه خود، خرید را نهایی کنید. در ادامه می‌خواهیم به معرفی انواع مختلف قهوه‌ساز خانگی بپردازیم.

قهوه ساز خانگی

موکاپات

اگر به دنبال ساده‌ترین و ارزان‌ترین کالا جهت تهیه قهوه هستید ما به شما موکاپات را پیشنهاد می‌کنیم. نام دیگر این دستگاه قهوه‌جوش رو گازی است. موکاپات¬ها اندازه‌های مختلفی دارند و برای استفاده یک الی چهار نفر مناسب هستند.

اسپرسو ساز

اگر می‌خواهید قهوه دمی شما خامه داشته باشد و طعم حرفه‌ای‌تری را تجربه کنید ما به شما اسپرسوساز را پیشنهاد می‌کنیم. این دستگاه می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی برای 4 الی 5 نفر قهوه خامه‌دار تهیه کند. این دستگاه قابلیت تهیه فوم شیر، لاته و کاپوچینو مناسب را نیز دارد.

فرنچ پرس

فرنچ پرس از یک اهرم و ظرف شیشه‌ای تشکیل شده است که به‌راحتی و تنها با فشار دادن اهرم قهوه را دم می‌کند. از این قهوه‌جوش در مسافرت نیز می‌توانید استفاده کنید و برای تهیه دمنوش نیز کارایی دارد.

قهوه‌ساز فرانسه

قهوه‌ساز برقی ظاهری شبیه چای‌ساز دارد. این وسیله برای خانواده‌های پرجمعیت و شرکت‌ها مناسب است زیرا ظرفیت خوبی دارد و قهوه را به مدت طولانی نگه می‌دارد.

قهوه‌جوش ترک

این قهوه‌جوش یک ظرف مسی است و برای تهیه قهوه‌ترک استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که دم کردن قهوه با این ظرف اندکی زحمت دارد و تنها برای جمع‌های کوچک جوابگو است. از این وسیله می‌توان برای جوش آوردن شیر نیز استفاده کرد.

جمع بندی

در هنگام خرید قهوه¬ساز خانگی باید نکات مهمی را مد نظر بگیرید تا بتوانید بهترین قهوه‌ساز را تهیه کنید. این نکات شامل ظاهر، قیمت، گنجایش مخزن، راحتی استفاده، وجود بخش آسیاب کننده و… است که به صورت کامل در این متن به توضیح آنها پرداختیم. همچنین قهوه‌سازها انواع مختلفی دارند که شما باید باتوجه به نیاز و بودجه، خرید خود را انجام دهید. از برند های معتبر هم می توان به دلونگی، فیلیپس، مباشی و نوا اشاره کرد.

امتیاز ما
fatemeh
ارسال دیدگاه