کاربرد آون توستر، وسیله‌ای که شما را مهمان غذاهای خوشمزه می‌کند

آون توستر چیست

مقدمه

در این مطلب قصد داریم در مورد کاربرد آون توستر صحبت کینم. اولین سوالی که باید پاسخ داده شود، این است که آون توستر چیست؟

کلمه آون توستر ممکن است کمی گمراه‌کننده باشد، زیرا اکثر مدل‌های امروزی می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند. و مثلِ چیزی که از نامش انتظار داریم تنها نان، تست نمی‌کند. با داشتن آون توستر می‌توانید پیتزا درست کنید، یک مرغ کامل بپزید، ماهی یا استیک را آب پز کنید، کلوچه بپزید و خیلی چیزهای دیگر. با وجود آون توستر کم‌کم متوجه می‌شوید که ناخودآگاه از فر و مایکرویو خود بسیار کم‌تر استفاده می‌کنید‌. زیرا آون توستر قادر است دقیقا آن‌چه را که از هر کدام از این وسایل نیاز دارید به روشی کوتاه‌تر و راحت‌تر انجام دهد. در ادامه به چند مورد از کاربرد آون توستر و ویژگی‌های آن می‌پردازیم. دانستن این نکات شما را برای خرید آون توستر مصمم می‌کند. وسیله‌ای کوچک که می‌تواند جایگزین فرهای بزرگ و پر مصرف شود.

لوازم خانگی

کاربرد آون توستر

آون توستر کاربردهای زیادی دارد و در مجموع می‌تواند جایگزین فر و مایکرویو آشپزخانه شما باشد. در ادامه مطلب به چند مورد از کاربرد آون توستر خواهیم پرداخت. با دانستن این موارد می‌فهمید که چگونه غذای خود را با آون توستر بپزید.

گرم کردن غذا

از جمله کاربرد آون توستر می‌توان به گرم کردن غذاها پیش از خوردن اشاره کرد. بدین منظور ابتدا باید غذای خود را در ظرفی مناسب بریزید و آن را در آون توستر قرار دهید. سپس به مدت ۵ دقیقه با ۱۷۰ درجه فارنهایت آن را گرم کنید.

درست کردن آجیل

اگر آجیل خام در منزل خود دارید، با آون توستر می‌توانید آن‌ها را به راحتی برشته کنید. آجیل‌ها را در ظرفی فلزی یا فویل آلومینیوم بریزید. سپس به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آون توستر با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید. دقت کنید که باید هر ۵ دقیقه آجیل‌ها را در بیاورید و آن‌ها را هم بزنید.

شیرینی پزی

در آون توستر می‌توانید شیرینی‌های مختلفی بپزید. این کاربرد آون توستر باعث می‌شود که این وسیله کوچک جایگزین فرهای بزرگ و پرمصرف آشپزخانه باشد. کوکی، مافین، کاپ‌کیک و دیگر انواع شیرینی‌ها را به آسانی با آون توستر پخته می‌شوند. اگر خانواده‌ای کوچک هستید و مصرف شیرینی‌تان بالا نیست، یک آون توستر کوچک می‌تواند وسیله‌ای مناسب باشد.

کباب کردن

با استفاده از آون توستر و وسایل مخصوص آن می‌توانید به راحتی گوشت و سبزیجات کباب کنید. بسیاری از آون توسترها با قابلیت جوجه گردان به بازار ارائه می‌شوند. این جوجه گردان‌ها سیخ‌های مخصوص دارند که با استفاده از آن می‌توان مرغ، گوشت قرمز، قارچ و گوجه را به راحتی کباب کرد. همچنین با داشتنِ سیخ مخصوص کنتاکی می‌توانید به راحتی در منزل مرغ‌های کوچک را کنتاکی کنید.

یخ زدایی

یخ زدایی جزو مهم‌ترین کاربرد آون توستر به شمار می‌رود که در زندگی امروزه مفید است، یخ زدایی است. اگر تازه از سر کار برگشتید و مواد غذایی مورد نیازتان فریز شده است، لازم نیست نگران باشید. با استفاده از تنظیمات مخصوص می‌توانید در مدت زمانی کوتاه یخ مواد غذایی مانند گوشت و سبزیجات را آب کنید.

چرا باید آون توستر بخریم؟

علاوه بر کاربردهایی که نام بردیم، ویژگی‌هایی وجود دارد که آون توستر را نسبت به سایر وسایل مشابه متفاوت می‌کند. در ادامه به معرفی برخی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

اندازه مناسب

معمولا هنگام خرید لوازم آشپزخانه جدید، به خصوص در خانه‌های کوچک، اندازه یک عامل حیاتی است. آون توسترها توستر کوچک و سبک هستند و می‌توانند به خوبی روی اکثر کابینت‌ها قرار بگیرند. این خود یک مزیت بزرگ نسبت به اجاق‌های معمولی و مایکروویو به شما می‌رود. یک آون توستر بزرگ می‌تواند جایگزین فر بدون گرفتن تمام فضا شود.

سیستم فن گرمایشی

اکثر آون توسترهای مدرن دارای ویژگی پخت کانوکشن هسند. این کاربرد آون توستر باعث می‌شود از یک فن برای گردش هوای گرم در داخل فر برای پخت و پز یکنواخت استفاده شود. به دلیل این عملکرد، غذا از هر دو طرف سریع‌تر و کامل‌تر انجام می‌شود. هر چند بسیاری از فرها همین توانایی را دارند، اما آون توسترها انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

بهره وری انرژی

آون توسترها در هزینه قبض برق صرفه جویی می‌کنند. زیرا توان مصرفی آن‌ها از 1200 تا 1800 وات است. این مقدار نصف فرهای معمولی است. آون توستر بسیار سریع گرم می‌شود. این کاربرد آون توستر در آشپزی بسیار مفید واقع می‌شود با استفاده از این ویژگی دیگر لازم نیست مدت زمان طولانی‌تری دستگاه را روشن نگه داریم. این ویژگی آون توستر باعث مصرف بسیار کم‌ انرژی می‌شود.

صرفه جویی در زمان و پول

آون توسترها نسبت به فرهای سنتی قیمت کم‌تری دارند. علاوه بر هزینه خرید، با داشتن آون توستر می‌توانید در قبض برق خود نیز صرفه جویی کنید. آون توسترها لوازم برقی کوچکی هستند که آشپزخانه را بیش از حد گرم نمی‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود آشپزخانه شما خنک بماند زیرا کم‌‌ترین انرژی گرمایی ممکن را مصرف می‌کنند.

پخت و پز

شما می‌توانید از کاربردهای آون توستر برای مصارف مختلف استفاده کنید. اکثر آون توسترها محدوده دمایی وسیعی دارند. برخی از آن‌ها توانایی پخت و پز قوی دارند که می‌توانند انواع غذاها را آماده کنند. و برخی از آون توسترها جوجه گردان و صفحه نمایش لمسی دارند. برخی دیگر دارای یک عنصر گرمایشی اضافی در بالا هستند که به شما امکان می‌دهد در کنار پخت و پز، غذا را گرم کنید. یک آون توستر با کیفیت باید آپشن‌هایی مانند یخ زدایی، برشته کردن، پخت، جوشاندن و گرم کردن را داشته باشد.

در آخر

آون توسترها لوازم آشپزخانه چند منظوره‌ای هستند که به اندازه فرهای معمولی قیمت ندارند اما می‌توانند از بسیاری جهات از آن‌ها پیشی بگیرند. برند های معتبر این وسیله عبارت اند از میگل و مگامکس و فلر و پارس خزر.

امتیاز ما
mohamad ali zakeri
ارسال دیدگاه