خرید ریش تراش

کدام ریش تراش

مقدمه

یکی از مهم‌ترین موضوعات در خصوص آراستگی و نظافت آقایان، اصلاح و مرتب کردن موهای صورت است. این مورد از چندین قرن پیش حائز اهمیت بوده است و ابزارهای مختلفی برای این کار مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این ابزارها در طی زمان و با پیشرفت تکنولوژی، تغییر کرده و بهبودیافته‌اند. در نتیجه این تکامل ماشین ریش تراش تولید شد. در این مقاله می‌خواهیم به نکات مهم در هنگام خرید ریش تراش بپردازیم. اگر می‌خواهید بهترین ریش تراش را انتخاب کنید، پس با ما همراه باشید.

لوازم خانگی

معیارهای مهم در هنگام خرید ریش تراش

خرید ماشین اصلاح

قدرت و دور موتور

یکی از ویژگی‌های مهم در ماشین ریش تراش قدرت موتور آن است که بر کارایی و عملکرد این وسیله بسیار اثر گذار است. ماشین اصلاح با قدرت و دور موتور بالاتر عملکرد بهتری در کوتاهی موهای صورت دارد.

باتری قابل شارژ

در حال حاضر اکثر برندهایی که به بازار عرضه می‌شوند قابل شارژ هستند. این ویژگی باعث راحتی بیشتر در استفاده می‌شود اما از طرف دیگر با افزایش قیمت همراه است. از نکاتی که باید در مورد باتری دستگاه دقت کنید، زمان مورد نیاز برای شارژ آن است که معمولا چیزی در حدود 3 الی 12 ساعت طول می‌کشد.

میزان شارژدهی باتری موضوع مهم دیگر است. ماشین‌های اصلاح‌های مختلف شارژدهی متفاوتی دارند که معمولا چیزی در حدود 30 الی 60 دقیقه استفاده مدوام است.

نوع تیغه

هر نوع تیغه ویژگی‌های منحصر به فرد و مزایای مخصوص به خود را دارد. در نتیجه نمی‌توان گفت که بهترین ریش تراش از نظر تیغه کدام است. در هنگام خرید این وسیله بهتر است با توجه به فرم صورت خود، ریش تراش مناسب را خریداری کنید. گفته می‌شود که تیغه‌های چرخشی برای صورت‌های لاغر عملکرد بهتری دارند و تیغه‌های فویلی مناسب صورت‌های پر و گوشتی هستند. می‌توان گفت شرکت فیلیپس بهترین برند تولید کننده ریش تراش‌های چرخشی است. برندهای تولید کننده ریش تراش‌های فویلی از تنوع بیشتری برخوردار هستند و معتبرترین برندها در این نوع تیغه، برندهای براون و پاناسونیک هستند.

جنس تیغه

جنس تیغه تاثیر مستقیمی بر نحوه عملکرد و عمر دستگاه ریش تراش دارد. معمولا از استیل ضد زنگ در تهیه تیغه این دستگاه‌ها استفاده می‌شود که از مقاومت خوبی در برابر زنگ‌زدگی، خوردگی و کند شدن برخوردار است. استیل ضد زنگ دوام بسیار خوبی دارد و به مرور زمان کیفیت اولیه خود را از دست نمی‌دهد. از جنس تیتانیوم هم در تولید تیغه‌های این دستگاه‌ها استفاده می‌شود که مقاومت و استحکام بالاتری نسبت به استیل دارد.

تیغ‌های خط زن یا تریمر

برخورداری از تیغه اصلاح خط یا تیریمر به فرد این امکان را می‌دهد تا خط ریش خود را اصلاح کند. اگر می‌خواهید بدانید که کدام ریش تراش از این نظر مناسب‌تر است باید بگوییم که در انتخاب تیغه اصلاح خط ریش بسیار بهتر است که طول این تیغه متوسط باشد. زیرا تیغ‌های کوتاه قدرت خوبی ندارد و تیغ‌های بلند نیز ظرافت و دقت لازم را فراهم نمی‌کنند.

طراحی ارگونومیک

وزن و جنس بدنه نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. در واقع طراحی مناسب و وزن کم به فرد کمک می‌کند تا راحت‌تر و با خستگی کمتری از این دستگاه استفاده کند.

خرید ریش تراش

سایر ویژگی‌ها

از دیگر مواردی که در هنگام خرید ماشین اصلاح باید به آن دقت کنید لوازم جانبی دستگاه است. این لوازم جانبی می‌توان به تعداد سری و پایه شارژ اشاره کرد. یکی دیگر ویژگی‌ها نیز میزان مقاومت در برابر آب است که در مدل‌های مختلف ریش تراش متفاوت است. به عنوان مثال بعضی از دستگاه‌ها را حتی می‌توان در زیر دوش آب استفاده کرد و برخی دیگر صرفا دارای سری‌های ضد آب هستند.

معرفی برندهای مختلف

حال می‌خواهیم به برندهای خوب و معتبر و اینکه کدام ریش تراش از کیفیت بهتری برخوردار است، بپردازیم. یکی از بهترین برندهای ماشین در این زمینه ریش پاناسونیک است. این برند با طراحی و تولید دستگاه‌های پیشرفته یکی از پرچم داران این حوزه است. برخی از مدل‌های این برند از یک سنسورهای خاص برخوردار هستند که با کمترین فشار موها را اصلاح می‌کند. یکی دیگر از برندهای نام آشنا و معتبر برند فیلیپس است. تخصص این برند تولید ماشین اصلاح‌های صورت و بدن با تیغه‌های چرخشی است. طراحی ارگونومیک، باتری‌های با کیفیت و از ویژگی‌های بارز این برند است.-

براون یکی دیگر از برندهای فعال در این حوزه است که ماشین اصلاح‌های باکیفیتی را تولید می‌کند. اکثر ماشین اصلاح‌های این برند از تکنولوژی اصلاح خطی و سری‌های قابل شست و شو برخوردار هستند. همچنین از دیگر ویژگی‌هایی که در این برند به چشم می‌خورد مقاومت خوب در برابر آب است.

برندهای جیمی و کیمی، ریش تراش‌های با قیمت‌ اقتصادی‌تر هستند. اگر به دنبال یک ماشین اصلاح باکیفیت قابل قبول و با قیمت مناسب هستید این برندها می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

جمع بندی

در این مطلب به نحوه چگونگی خرید یک ریش تراش مناسب و نکات مهم پیرامون آن پرداختیم. از مهم‌ترین نکات در این زمینه قدرت موتور و باتری است. همچنین نوع و جنس تیغه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. لازم به ذکر است که نوع تیغه بستگی به سلیقه و نوع صورت فرد دارد. همچنین در هنگام خرید باید به طراحی، وزن و جنس بدنه نیز دقت کنید. از برندهای معتبر در این زمینه می‌توان به پاناسونیک، فیلیپس و براون اشاره کرد.

برای مشاهده ویدیو‌های ما می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

امتیاز ما
mohamad ali zakeri
ارسال دیدگاه