آموزش دستور پخت غذا با ساندویچ ساز

آشپزی با ساندویچ ساز

سه غذا با ساندویچ ساز که ساده و سریع آماده می‌شوند.

غذا با ساندویچ ساز

آشپزی با ساندویچ ساز

مقدمه

ساندویچ ساز وسیله‌ای بسیار کاربردی است و می‌توان با بهره گیری از این وسیله در کوتاه‌ترین زمان ممکن غذاهای بسیار خوشمزه‌ای را درست کرد. همچنین از مواد اولیه بسیاری می‌توان در تهیه این غذاها استفاده کرد. اما سوال مهم در خصوص آشپزی با ساندویچ ساز این است که چه غذاهایی می‌توان با آن درست کرد؟ در این مطلب می‌خواهیم به آموزش 3 غذا با ساندویچ ساز بپردازیم پس با ما همراه باشید.

لوازم خانگی

دستور تهیه اسنک

یک غذا ساده با ساندویچ ساز اسنک است. همچنین این غذا بسیار محبوب است و کمتر کسی پیدا می‌شود که این غذا با ساندویچ ساز را دوست نداشته باشد. برای تهیه این غذا می‌توانید از مواد غذایی متفاوتی استفاده کنید. از این مواد اولیه می‌توان به سس، رب، پیاز، گوجه فرنگی، فلفل دلمه و پنیر پیتزا اشاره کرد.

این مواد را می‌توانید به انواع سوسیس، کالباس، برگر و مرغ اضافه کنید و سپس باهم تفت بدهید. پس از ترکیب شدن کامل مواد با یکدیگر یک لایه نان تست را بر روی ساندویچ ساز داغ قرار دهید و مواد را بر روی آن پخش کنید. سپس یک نان تست دیگر را بر روی آن بگذارید و درب دستگاه را محکم ببندید.

زمان مورد نیاز برای پخت اسنک

بسیاری از افراد فکر می‌کنند تهیه غذا با ساندویچ ساز وقت گیر و زمان بر است. در صورتی که تنها لازم است چند دقیقه به ساندویچ ساز زمان بدهید تا گرم و داغ شود. سپس پس از قرار دادن نان و مواد در آن تنها چند دقیقه وقت لازم است تا این غذا با ساندویچ ساز آماده شود و شما آن را نوش جان کنید.

غذا با ساندویچ

دستور تهیه وافل با ساندویچ ساز

در ادامه آموزش غذا با ساندویچ ساز به وافل می‌رسیم. این دسر بسیار لذیذ است و با بافت پفکی و نرمی که دارد مورد علاقه بسیاری از افراد است. تهیه این دسر بسیار آسان است و شما به راحتی می‌توانید آن را با ساندویچ ساز درست کنید. در ادامه مواد اولیه مورد نیاز این غذا را ذکر کرده‌ایم:

  • آرد
  • بکینگ پودر
  • شکر
  • تخم مرغ
  • شیر گرم
  • کره
  • وانیل

وافل یک نوع غذا با ساندویچ ساز است که دستور پخت نسبتا ساده‌ای دارد. هرچند دستگاه‌هایی به نام وافل ساز در بازار موجود است اما ساندویچ ساز نیز در تهیه وافل بسیار کاربردی است. پس از روشن کردن دستگاه کف آن را با مقداری کره چرب کنید. برای اینکه وافل شما به راحتی جدا شود بهتر است از کره برای چرب کردن صفحه بالایی نیز استفاده کنید. در ظرفی جداگانه آرد، شکر و پکنیگ پودر را با یکدیگر خوب ترکیب کنید.

این مرحله از پخت غذا با ساندویچ ساز باید زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. در ظرفی دیگر شکر، کره، وانیل و زرده را با یکدیگر مخلوط کنید سپس این مخلوط را به آرد اضافه کرده و کامل هم بزنید تا مخلوط شود. آخر سفیده را به ترکیب اضافه کنید و دقت کنید که مخلوط را در یک جهت هم بزنید تا پف این مواد نخوابد. حال مواد ما آماده است و تنها کافی است که این مواد را بر روی ساندویچ ساز بریزید و صبر کنید تا رنگ آن طلایی شود. در این صورت وافل شما آماده است.

وافل را می‌توانید با بستنی، شکلات بن ماری شده یا کارامل تزئین کنید و چاشنی دهید. همچنین می‌توانید در صورت علاقه بر روی آن خامه نیز اضافه کنید. وافل انتخابی مناسب برای اعضای خانه و حتی مجالس مهمانی است.

دستور پخت اسنک پیراشکی با ساندویچ ساز

در این قسمت از آموزش پخت غذا با ساندویچ ساز می‌خواهیم دستور پخت اسنک پیراشکی را آموزش دهیم. این غذای بسیار لذیذ می‌تواند انتخابی خوب برای عصرانه، شام و حتی مهمانی‌ها باشد. در ادامه مواد لازم و نحوه پخت را ذکر خواهیم کرد.

مواد اولیه لایه میانی

  • گوشت چرخ کرده
  • نمک، ادویه و فلفل
  • رب گوجه فرنگی

مواد اولیه برای پخت خمیر پیراشکی

  • تخم مرغ
  • روغن
  • ماست
  • بکینگ پودر
  • آرد
  • نمک

در اولین قدم باید خمیر پیراشکی را خودتان آماده کنید. پس در این قسمت از آشپزی با ساندویچ ساز ابتدا باید دستور پخت خمیر پیراشکی را آموزش دهیم. ابتدا تخم مرغ و روغن را کاملا با یکدیگر ترکیب می‌کنیم. سپس ماست و پکینگ پودر را به مخلوط اضافه کرده و هم می‌زنیم. در آخر باید به مقدار کم آرد را اضافه کنیم هم بزنیم و این فرایند را تکرار کنیم. دقت کنید که به هیچ عنوان نباید به یکباره آرد را به درون ظرف اضافه کنید.

غذا با ساندویچ ساز

در این قسمت از آموزش پخت غذا با ساندویچ ساز به شرح مواد داخل پیراشکی می‌پردازیم. مقداری پیاز را رنده ریز کنید و درون تابه تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده به پیاز اضافه می‌کنیم. پس از چند دقیقه نیز یک قاشق رب با مقداری چاشنی به درون درون تابه اضافه کرده و خوب این ترکیب را هم می‌زنیم تا مخلوط شود. در صورت تمایل می‌توانید از موادی همچون قارچ، فلفل دلمه‌ای و یا ذرت نیز استفاده کنید.

در آخر ساندویچ ساز را روشن کرده و صفحات بالایی و پایینی را با مقداری کره یا روغن چرب می‌کنیم. یک لایه خمیر بر روی صفحات می‌ریزیم و سپس مقداری مواد را بر روی خمیر اضافه می‌کنیم. سپس یک لایه خمیر دیگر نیز بر روی مواد قرار می‌دهیم. دستگاه را بسته و صبر می‌کنیم تا طلایی رنگ شوند. در این حالت پیراشکی‌ها آماده شده‌اند و می‌توانید این غذا را نوش جان کنید.

 

امتیاز ما
fatemeh
ارسال دیدگاه