لوازم خانگی که به اسم کالای کره‌ای به فروش می‌رسد، تقلبی است

لوازم خانگی که به اسم کالای کره‌ای به فروش می‌رسد، تقلبی است

ترئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد اظهار داشت همه لوازم خانگی که به اسم کالای کره‌ای به فروش می‌رسد تقلبی هستند. همچنین او اضافه کرد: برخی از سایت‌ها کالاهای تقلبی را به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند. این در حالی است که این سایت‌ها به هیچ‌ عنوان مورد تایید نبوده و مجوز و نماد اعتماد الکترونیکی ندارند.

اخبار لوازم خانگی

غلامرضا رزقیان در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت فعلی بازار لوازم خانگی گفت: بازار لوازم خانگی نسبتا آرام است. در بازار لوازم خانگی هیچ مشکلی از نظر تولید در کشور وجود ندارد. اما تنها مشکل اصلی مهم ثبات قیمت مواد اولیه و نرخ ارز است.

وی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی اضافه کرد: بعضی از شرکت‌ها با توجه به گران شدن مواد اولیه، بین سه تا هشت درصد قیمت لوازم تولیدی را افزایش داده اند. این افزایش قیمت نیز به تصویب سازمان صنعت، معدن و تجارت رسیده و مجوزهای لازم در این خصوص دریافت شده است.

کاهش تقاضا لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد اعلام کرد: تقاضای مردم نسبت به خرید لوازم خانگی نسبت به قبل خیلی کمتر شده است. در واقع همه منتظر نتیجه برجام هستند. در صورتی که فروشگاه‌ها کالاهای خود را با سود ۲ یا سه درصدی به مصرف‌کننده عرضه می‌کنند.

رزقیان با اشاره به کالاهای قاچاق بیان کرد: با توجه به وجود سامانه جامع تجارت کالاهایی که مشکوک به قاچاق باشند، همه زیر نظر سازمان صمت و اتاق اصناف بازرسی می‌شوند. بنابراین در حال حاضر عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی در بازار نسبت به گذشته خیلی کمتر شده است.

او همچنین ادامه داد: از واحدهای صنفی درخواست می‌شود از خرید و فروش کالاهای فاقد اصالت و ضمانت خودداری کنند. واحدهای صنفی سعی کنند کالاهای با کیفیت را به فروش برسانند.

رزقیان گفت: با توجه به بازرسی‌ها و سختگیری‌هایی که در بازار انجام می‌شود عرضه کالاهای تقلبی نسبت به گذشته خیلی کمتر شده است. این میزان محدودی هم که در حال حاضر وجود دارد، مربوط به گذشته است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روز مادر عنوان کرد:  امیدوارم در نیمه دوم دی ماه با نزدیک شدن به روز مادر بازار لوازم خانگی اوضاع بهتری پیدا کند. همچنین از همکاران خود می‌خواهیم که کالاهای با کیفیت خود را با فاکتور معتبر و قیمت مصوب به مصرف‌کننده ارائه بدهند.

امتیاز ما
fatemeh
ارسال دیدگاه