درخواست مجوز افزایش قیمت برای تولید کنندگان

سایت انجمن صنایع لوازم خانگی

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از وزیر صنعتی خواست امکان افزایش قیمت کالاها را برای تولیدکنندگان لوازم خانگی فراهم کند.

متاسفانه امروزه در بازار لوازم خانگی رکود قابل توجهی وجود دارد. به گفته فروشندگان، مردم فقط در صورت نیاز و ضرورت به بازار مراجعه می‌کنند. در واقع مردم بیشتر ترجیح می‌دهند لوازم خانگی خود را تعمیر کنند تا لوازم خانگی جدیدی تهیه کنند. البته با توجه به رکود بازار لوازم خانگی همچنان کالاهای قاچاق به فروش می‌رسند و نسبت به تولیدات داخلی سهم بالاتری از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

در این شرایط وزارت صنعت برای تنظیم بازار قصد دارد با ورود کالاهای قاچاق مقابله کند. وزرات صنعت برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بازار لوازم خانگی نصب قیمت کالا را بر روی محصولات لوازم خانگی الزامی کرد. اگرچه تولیدکنندگان با نصب قیمت کالا به شدت مخالف هستند، اما بعد از چانه زن‌های بسیار این موضوع از 15 دی ماه اجرایی خواهد شد.

با اجباری شدن نصب قیمت بر روی کالاها تولیدکنندگان معتقدند باید تعدیل قیمتی هم بر روی محصولات اعمال شود. وگرنه با این وضعیت تولید برای تولیدکنندگان به صرفه نیست.

درخواست تولیدکنندگان لوازم خانگی از وزیر صنعت: مجوز افزایش قیمت ها را بدهید

درخواست انجمن صنایع لوازم خانگی

به همین خاطر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با ارائه توضیحاتی از وزیر صنعت خواست با توجه به تغییر قیمت مواد اولیه، امکان افزایش قیمت کالاها را برای تولیدکنندگان لوازم خانگی درنظر بگیرد.

براساس نامه انجمن صنایع لوازم خانگی به وزیر صنعت نرخ جاری تورم عمومی 40 درصد و نرخ جاری تورم بخش تولید 78 درصد است. با توجه به این نرخ‌ها افزایش قیمت نهاده های تولید رقم قابل توجهی است. با توجه به این موضوع ما نیازمند یک سیاستگذاری جامع و اجتناب ناپذیر در تعدیل منطقی قیمت‌ها هستیم.

انجمن لوازم خانگی درخواست خود را به وزیر صنعت ارسال کرد. اما هنوز مشخص نیست آیا وزیر صنعت با افزایش قیمت لوازم خانگی موافقت خواهد کرد یا خیر.

امتیاز ما
fatemeh
ارسال دیدگاه